Календарне планування уроків образотворчого мистецтва
5 клас
Розділ ІІІ.
Скульптура та ДПМ (3 год.)
17.
|
Скульптура.
Види
скульптури. Станкова (кругла скульптура).
Анімалістичний
жанр. Засоби виразності художнього образу скульптури: об’єм, пластика форми,
фактура, матеріал.
|
1.
Вправи по створенню об’ємної круглої фігури. Властивості різних матеріалів та
імітація фактури; опробування прийомів роботи з різними матеріалами та
інструментами.
2. Cтворення
об’ємної композиції «Смішарики» (колективна робота).
3.
Творче завдання – створення образу домашнього улюбленця.
|
Пластилін,
солоне тісто
|
||
18.
|
Пам’ятник
улюбленій тварині.
Види
скульптури: монументальна (бюст, статуя, фігурна група).
Портретний
жанр скульптури.
Композиція
у скульптурі: матеріал, масштаб, пропорції, статика, динаміка, ритм, ракурс,
художній образ, взаємодія фігур.
|
1.
Створення ескізу пам’ятника.
2.
Створення моделі пам’ятника тварині за власним задумом.
2.
Творче завдання – дослідити історію пам’ятників тваринам у різних частинах
світу.
|
Солоне тісто, пластилін, каміння.
|
||
19.
|
Рельєф
як вид скульптури.
Види
скульптури. Декоративна: кругла та рельєф (барельєф, горельєф, контррельєф).
Засоби
виразності: матеріал, напівоб’єм, пластика, статистика, динаміка, форма,
фактура, плановість, ритм, ракурс, художній образ.
|
1.
Вправи на створення ескізу декоративного пано.
2.
Створення рельєфного пано за власним ескізом.
3.
Творче завдання: оформлення роботи.
|
Солене тісто.
|
||
20.
|
Декоративно-прикладне
мистецтво як вид образотворчого мистецтва
Види
ДПМ. Знайомство з народним мистецтвом України.
Символіка «Дерева життя» в ДПМ (гончарство, вишивка, ткацтво, різьблення,
килимарство, розпис, витинанка, писанкарство).
|
1. Вправи на передачу символічних зображень квітів,
листочків, птахів.
2. Вирізування елементів композиції «Дерева життя» з
використанням геометричного, рослинного та зооморфного мотивів.
3. Творче завдання. Створення
композиції фарбами.
|
Витинанка, аплікація.
Ножиці, кольоровий папір.
|
||
21.
|
Орнамент в ДПМ.
Засоби виразності ДПМ. Символіка знаків в орнаментах.
Стилізація, рапорт, спрощення та узагальнення форм. Види орнаментів
(геометричний, рослинний, зооморфний, антропоморфний) та форми його утворення
(стрічковий, сітчастий, зрівноважений – симетричний, асиметричний).
|
1. Вправи на стилізацію.
2. Створення ескізу орнаменту на засвоєння понять
рапорту, ритму.
3. Творче завдання: дібрати варіанти застосування
власного декору в побуті.
|
Акварель,
гуаш.
|
||
|
|||||
22.
|
Орнамент в ДПМ.
Засоби виразності ДПМ. Символіка знаків в орнаментах.
Стилізація, рапорт, спрощення та узагальнення форм. Види орнаментів
(геометричний, рослинний, зооморфний, антропоморфний) та форми його утворення
(стрічковий, сітчастий, зрівноважений – симетричний, асиметричний).
|
1. Вправи на стилізацію природних форм..
2. Виконання орнаменту в кольорі.
3. Творче завдання: орнамент з нетрадиційних
матеріалів.
|
Гуаш, акварель.
|
||
23.
|
Аплікація як вид ДПМ.
Основи композиції: композиція в крузі, квадраті, овалі.
Цілісність форми і декору.
|
1. Створення ескізу аплікації.
2.
Виконання композиції за власним задумом.
|
Яєчна шкаралупа, клей , папір.
|
||
24.
|
Аплікація як вид ДПМ.
Основи композиції: композиція в крузі, квадраті, овалі.
Цілісність форми і декору.
|
1.
Створення
та оформлення аплікації.
|
Яєчна шкаралупа, клей , папір,матеріали для оздоблення.
|
||
25.
|
Петриківський розпис, основи композиції: умовна стилізація форми і колірне вирішення,
елементи розпису (зернятко, гребінчик, горішок, перехідний мазок). Знайомство
з роботами майстрів цього промислу.
|
1. Вправи на оволодіння
технікою петриківського розпису (зернятко, криве зернятко, гребінець,
перехідний мазок).
2. Створення
композиції із складних елементів:
квіточка, пуп’янок, листочки, овес, колосок, повний горішок, калинка.
3. Творче
завдання: створення сюжетної композиції «Букет», «Вазон» для тарелі.
|
Гуаш, акварель.
|
||
26.
|
Петриківський розпис.
Основи композиції петриківського розпису, композиція в
крузі, квадраті.
|
1. Вправи на оволодіння
технікою петриківського розпису (динамічний пучок, квіти та листя з
використанням кривих зернят та перехідного мазка).
2. Створення декоративної
композиції «Задрімали на калині золоті жар-птиці»
.
|
Гуаш, акварель.
|
||
27.
|
Писанкарство.
Композиція у декоративному мистецтві. Цілісність
форми і декору. Орнаментальна композиція (стрічкова і сітчаста).
Писанкарство. Знакова система писанки (колір, символ). Види декоративних
яєць. Різновиди розпису писанок різних регіонів України.
|
1. Вправи на замальовку елементів розпису – символів,
знаків, меандрів.
2. Створення схеми розпису на крузі та овалі дряпанки,
мальованки або ескізу до витинанки, аплікації, гратографія, писанки.
3. Розпис дряпанки, мальованки та писанки. Композиція
«Пасхальний кошик» (групова робота).
|
Фарбовані та білі варені яйця, писальця, канцелярський
ніж, гуаш, клей ПВА, віск, водяні фарби, оцет, свічка.
|
||
Розділ ІV.
Взаємодія образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтва – 7 год.
|
|||||
28.
29.
|
Вітраж.
Взаємодія образотворчого мистецтва з архітектурою. Роль
монументального живопису у формуванні художнього образу архітектурної споруди
(вітраж, мозаїка, фреска, панно), основні виражальні засоби.
Вітраж.
Взаємодія образотворчого мистецтва з архітектурою. Роль
монументального живопису у формуванні художнього образу архітектурної споруди
(вітраж, мозаїка, фреска, панно), основні виражальні засоби.
|
1. Створення ескізу вітражу.
2. Виконання вітражу для оздоблення дитячих установ на
казкові сюжети.
1. Виконання вітражу для оздоблення дитячих установ на
казкові сюжети.
2. Творче завдання: створення мозаїки за власним задумом.
|
Акварель, гуаш.
|
||
30.
|
Ілюстрація.
Ілюстрування літературних творів. Створення образів
літературних героїв за описом з уривків творів.
|
1. Виконання портрета літературного персонажу на тлі
інтер’єру або пейзажу.
2.
Творче завдання: виконання художнього напису до ілюстрації.
|
Техніка на вибір учня.
|
||
31.
|
Кольоромузика.
Відтворення
засобами образотворчого мистецтва настрою, стану слухача, навіяних різних за
характером і динамікою звучання музичних уривків.
|
1. Дидактична гра «Шифрувальник».
2. Практична робота. Абстрактна
композиція «Я бачу музику». Фантазії на теми
музики. Живопис.
3. Творче завдання: дібрати матеріал для власної гри «Шифрувальник».
|
Фарби акварельні, гуашеві, пензлики, ручки гелеві,
фломастери. Графічне доопрацювання.
|
||
32.
|
Театрально – декораційний вид живопису, взаємозв’язок
форми і змісту. Роль художника в оформленні театрального спектаклю –
декорації, реквізит, костюми. Гармонія поєднання сценічних образів, простору,
музики.
|
1. Декор театральних масок.
2. Творче завдання: розробка театрального костюму.
|
Вільна
техніка.
|
||
33.
|
«Світанок».
Поліхудожність. Різноманітність мов мистецтва.
|
1. «Спілкування» з мистецтвом.
2. Створення композиції «Світанок».
3. Творче завдання:
|
Акварель.
|
||
34.
|
«Кіноафіша».
Роль художника в мультиплікаційному кіно. Види та жанри
мультиплікації. Кіноафіша – вид рекламного плаката (образи головних героїв,
шрифти).
|
1.
Створення кіноафіші до улюбленого мультфільму
(матеріал на вибір)
|
Гуаш.
|
||
35.
|
Узагальнюючий урок.
|
|
.
|
||
Немає коментарів:
Дописати коментар