субота, 7 травня 2016 р.

Свято Букварика

Учитель:   Все із доброго чи злого –         
                    Починається з малого.

                    Листя виросте з листочка,
                    З нитки витчеться сорочка.

                   Хліб – з маленької зернини,
                   Дощ – із чистої краплини.


А уміння і знання
             Розпочнуться з Букваря.

Учень:        Сонце дивиться на нас,
Заливає ясний клас,
Промінь кидає ласкавий
І на книги, і на лави.

Любі гості, мами й тата,
Добре, що прийшли до нас.
Тож Букварикове свято
Ми готові розпочать.

Заходять учні 1 класу, а разом з ними Кіт Базиліо та Буратіно.

Учитель:  А це хто потрапив до нашого класу?

Кіт Б.:        Я мудрий, вчений, гарний кіт.
Всім від Базиліо привіт!
Усюди вже я побував,
Нарешті і до вас попав.
Я радий, що сюди забрів,
Ще й Буратіно тут зустрів.
А може є тут серед вас
Маленькі ледарі якраз?
Я дужу-дуже їх люблю
І лінуватися навчу.
Мур-няв! Ви будете учитись?
Чи може все ж таки лінитись?

Учні:           Учитись!

Кіт Б.:         Навіщо вам учитись?
Писать, читать, трудитись?
Хіба не краще гратись,
Сміятись і кататись,
Уранці не вмиватись
І навіть не вітатись?

Учні:           Не хочемо лінитися,
                     Ми будемо учитися!

Кіт Б.:         Які нечемні діти в вас,
Я краще піду в 2 клас.

Здається, хтось сюди іде.
Не заховаєшся ніде.          Сідає, прикидається сліпим.

Лисиця:     В лісі я живу із роду,
Маю дуже гарну вроду.
Не збагну лише ніяк,
Чом мене не люблять так?
Я ж усім вам як сестриця,
А зовуть мене Лисиця.
До курей я не байдужа,
Бо люблю їх дуже-дуже.
Ви не вірте, що руда
Хитра, підла та лиха.
Я ж усім вам як сестриця,
А зовуть мене……. Лисиця!

Кіт Б.:         Подайте бідному сліпому,
Глухому і німому (ой)
Коту Базиліо!

Лисиця:     Привіт, Базиліо, привіт!
Який нечемний, впертий кіт.
Тебе одразу упізнала.
О, в мене є шматочок сала.

Кіт Б.:         Мур-няв

Лисиця:      Нарешті ти мене впізнав.

Кіт Б.:          Привіт, Алісо, що хотіла?
                     Чи так тиняєшся без діла?

Лисиця:      Та вже не буду я брехати,
                      З тобою хочу працювати.  

Кіт Б. :        Коли ж то так, то підкажи,
Дітей дурить допоможи.
Вони бажають всі учитись,
А я кажу: «Давай лінитись!»
Ну що, второпала, кума?


Лисиця:     У мене слушна є порада.
                     Нам Букваря забрати варто.
                     Без Букваря ніхто, ніяк
                     Не зможе вчитися. Ось так!
Буквар тримає Буратіно,
Підкупимо його грошима.

Ах, гарненький, розумненький, Буратіно, ми з котом Базиліо вирішили, як і діти, не лінитися, а вчитися. Без Букваря нас не приймуть до школи. Віддай нам свій букварик.

Буратіно:    Я не можу. Я теж хочу вчитися. Мене тато Карло відправив до школи і продав свою останню куртку, щоб купити мені буквар.

Лисиця:   Ах, гарненький, розумненький, Буратіно, подивись. Ми маємо 5 золотих. Це ж величезні гроші. Продай нам Букварика.

Буратіно:  Продати?
Кіт: Продати, продати!
Буратіно: Забирайте! Та куди ж ви? Ви ж хотіли вчитися?
Лисиця: Ах, гарненький, розумненький, Буратіно, ми хотіли, щоб діти в цій школі ніколи не вчилися.

Буратіно:  Що ж я наробив? Хто допоможе? Хіба тільки Фея з чарівною паличкою.

Фея:         Добрий день! Я чула голос.
                  Мене кликали сюди?
А бешкетнику, це ти.
Скрізь устиг накоїть лиха.
Що ж тепер сиди вже тихо.
Відшукати Букваря
Радо допоможу я.
Першачки, давай за діло.
Разом впораємся вміло!

Я підготувала для вас випробування. Впораєтеся – і моя чарівна паличка зможе повернути на свято Букварик. Отже, ви повинні зібрати всі речі, які необхідні учням у навчанні.



Він великий, світлий, чистий,
Сяють вікна променисто,
Парти у рядок стоять,
Діти вчаться тут читать.
Хто вгадав вже тут із вас?
Ну, звичайно, що це…….Клас!



Учень:  Мені здається
               Все в цьому класі, як завжди:
Учнівські парти і стільці,
Учитель з крейдою в руці…
Але я запевняю вас –
Це найдивніший в школі клас!

Сьогодні, завтра, раз у раз,
Коли заходжу я в цей клас,
То йду не просто на урок –
Роблю я свій наступний крок
У світ, де звуки чарівні –
І ти свій знань багаж бери!



Фея:  Наступна загадка: «Заходять у неї сліпими, а виходять зрячими». Що це?      Школа.

Учень:  Наче вулик наша школа,
Вся вона гуде, як рій.
І здається, що довкола
Розквітають квіти мрій.
Бігають, сміються діти,
Та як дзвоник продзвенить,
Стане тихо, ніби в квіти,
Поховались бджоли вмить.

Фея:  А що це?

Новий дім в руці несу.
Двері дома на замку.
А живуть у домі цім
Книжка, ручка, олівці.             Портфель.

Учень:  Портфель мій друг і помічник,
Я до портфеля дуже звик.
І він без мене ні на крок:
Іде зі мною на урок.
Портфель для мене залюбки
І ручку носить, і книжки.
Його я дуже бережу,
Хоч добре сніжної пори
На ньому з’їхати з гори.


Фея: А ось яка історія трапилась із Миколкою перед 1 вересням

Перший раз малий Микола
Став збиратися до школи.
Олівця поклав у сумку,
Книгу, ручку, зошит, гумку,
М’яч, перо, граблі, подушку,
На обід смачну ватрушку,
Двох ведмедиків, лопату,
Білочку руду хвостату,
Лук, і стріли, і рушницю,
Ще й пухкеньку паляницю,
Ще й стільця, стола, і парту,
Ще й географічну карту,
Трактора, машинку й мило…
Вже й на дворі звечоріло.
Сів Миколка, дума думку
-         Чи я все поклав у сумку.

Оголошуються змагання «Хто перший збере портфель до школи».
Підведення підсумків, нагородження переможця.

Наступні загадки:

                 А в оцій чудовій скриньці
Відшукаєш ти завжди
Ручку, гумку та лінійку,
Кольорові олівці.                 Пенал.

Із собой її ношу,
Не ламаю, а пишу.
Дуже добра штучка
Самописна….. ручка.

Довгі палички кругленькі,
Сині, жовті, червоненькі,
На папері походили,
Кольори свої лишили.    Кольорові олівці.

Не сорочка, а зшитий,
Не кущ, а з листочками?    Зошит.

Чорні, криві, від роду німі,
А стануть у ряд – враз заговорять.  Букви.


Учень:   Я читаю у дворі
Гарні букви в букварі.
Ця хвостата, ця вухата,
Чи то птиці, чи звірята?


               А писати?  Недавно дуже дивно
Здавалося мені:
- І як писати рівно
Ці літери складні?

І навіть з паличками
Я впоратись не міг.
Криві та з карлючками,
Ну, просто, як на сміх.

А далі знов рядочок,
Мов бублик, кругле «о»,
Мені і серед ночі
З’являлося воно.
Пишу – виходить криво,
Наступне пада вбік.

А потім я на диво
Писав, писав – і звик!



Старалась я не марно –
Кривуль ніде нема.
І ручка пише гарно,
Виписує сама.

І літеру, і кому
Я можу написать,
Проте всі знають вдома,
Як важко починать!

З’являється Алфавіт:

                Коли хочеш ти читати,
То мене повинен знати.
А коли мене не знаєш,
Ти книжок не прочитаєш. Хто я?         Алфавіт.

Я прийшов прийняти звіт.
               Бо я хлопчик алфавіт.
Важко б вам було без мене,
А життя б було буденне.
Покажіть, кажу я вам,
Мій портрет своїм батькам.

Учні презентують батькам свої алфавіти.


Фея: Ми вже майже звільнили наш Букварик. Ще декілька загадок і все.

          Дуже я потрібна всім –
          І дорослим, і малим.
          Всіх я розуму навчу,
          А  сама завжди мовчу.          Книга.

А ви вмієте читати? А хто з вас найкращий читач?


Учень:     Хмарка в небі, а по лузі –
По травичці тінь пливе.
Ляльки вчать уважно букви:
«А, бе, ве.., а, бе, ве»
Вітре, нам не заважай
І сторінки не гортай!
Ти і слів не розбереш,
Тільки нас усіх зіб’єш.
Підійшло кача поважно,
Подивилося – кря-кря.
І давай щипать відважно
Корінець у Букваря.
Ти, кача, не заважай,
Ляльок з толку не збивай,
Не кря-кря читай. А як?
«А, бе, ве..» - ось як!

Ось коза стучить копитцем.
Хто гукав сюди тебе?
А коза: - Я хочу вчиться,
Бе-бе-бе, бе-бе-бе!
Ти коза не заважай,
Ляльок з толку не збивай.
Не бе-бе читай. А як?
«А, бе, ве..» - ось так!

Фея: Ось ми і дісталися останньої загадки.
               
                 Цю найпершу в школі книжку
                 Знає будь-який школяр.
                 До усіх книжок доріжку
                 Прокладає нам …..        БУКВАР

Давайте його покличемо, а чарівна паличка нам допоможе:
- Букварику!

Букварик: Мої дорогі маленькі друзі! Буквар – це маленька часточка тих великих знань, які дасть вам школа. Я мандруватиму далі, і ніякі коти Базиліо мене не зупинять, а замість себе я залишаю інші підручники, з якими ви неодмінно потоваришуєте. Отже, знайомтесь.
                  Це – Читанка, книга мудра і цікава. Вона знає безліч історій, казок, оповідань. До того ж, вона буде допомагати вам навчатися гарно читати і думати.
                 А ось це – Українська мова. Ця книжка допоможе вам стати освіченими. Але пам’ятайте, жоден підручник буде безсилий, якщо вам самим не захочеться стати розумними людьми. А мені час прощатися.

Учень:        Добрий Букварику, мудрая книжко,
Хочеться навіть поплакати трішки.
Жаль розлучатися, хоча і треба,
Ми не забудем ніколи про тебе.


Спасибі тобі за добру науку,
За паличку першу, і першу букву,
За перше слово, сповнене ласки,
За дуже цікаві і радісні казки.

Фея:  Ми зібрали з вами усі шкільні речі. А хто з учнів помітив, чого ми не поклали у портфель?
                                          Поряд з книжками лежу,
                                          Як навчаєшся скажу.             Щоденник.

Першокласники не мали щоденників. Змахну чарівною паличкою – і кожному першокласнику –  новесенький щоденник. Збирайте в ньому гарні оцінки, і пам’ятайте про нашу зустріч.

Ну ось, портфель зібрано. Мабуть у 2 класі не буде часу і на іграшки?

Учень
 Я букварика вивчаю,
Не до іграшок мені,
Їх у кошик позбираю,
Подарую дітворі.

Посуд гарний я залишу,
(Хай ще трохи постоїть),
Не віддам я зайця Гришу,
Бо зі мною в ліжку спить.

Ведмежатко забруднилось,
Ляльку шкода віддавать...
Ще малеча не навчилась
Про ведмедя й ляльку дбать.

Паротяг подарувати...
В нього колеса нема,
І, до речі, я погратись
Ним ще можу і сама.

Я букварика вивчаю,
Не до іграшок мені,
Ні, ще трішечки пограюсь –
Й подарую дітворі.

Закінчення свята:

А хто з вас знає, діти,
Чи скоро буде літо?
Бурчить ведмідь в барлозі:
— Вже їде десь на возі! —
Їжак на те ведмедю:
— Ні, на велосипеді! —
Кричать зайці вухаті:
— Скоріш на самокаті! —
Присвиснув дрізд: — Та що там!
На літаку з пілотом!
— Брехня! — дерчить сорока.—
У мене гостре око!
Торік я літо в маї
Побачила в трамваї!
— А от і ні! Бо звикло
Воно до мотоцикла!
— Але ж приїде нині
На легковій машині!
— Ні, в літа є коляска!
— Коляска? То вже казка!
Воно прилине скоро
На човнику з мотором!

А літо йшло пішечки,
Воно вже недалечко.
 вкрились луки цвітом,
Вітаючися з літом!


Діти під музику залишають зал

Немає коментарів:

Дописати коментар