субота, 7 травня 2016 р.

Календарне планування уроків образотворчого мистецтва у 6 класі

6 клас
Календарне планування

№ п/п
Тема уроку
Навчальне завдання
Тематичні вправи та завдання
Техніки та матеріали
Вступ.   Що таке жанри(1 год.)

1.
Жанри образотворчого мистецтва.
Ознайомлення з жанрами образотворчого мистецтва та характерними особливостями кожного жанру в живописі, графіці, скульптурі.

                    Урок-сприймання

Розділ І. Анімалістика. Пейзаж (11 год.)
2.
Анімалістичний жанр.
Зародження анімалістичного жанру.Анімалістика у графіці.
Засоби виразності графіки.
1. Вправи на оволодіння різними графічними матеріалами.
2. Створення зображення білочки по пам’яті.
3. Творче завдання – створення образу їжака нетрадиційними графічними засобами.
Сангіна, вуглина, крейда.
3.
Зображення тварин у живописі.
Виявлення характеру форми і пластики тварин.
Принципи зображення «від простого до складного» або «від загального до конкретного».

1. Вправи на розпізнавання плям-образів. Плямографія
2. Створення живописної композиції «Про що говорять риби».
3. Творче завдання: створення автопортрету в жанрі анімалістики.
Акварель.
4.
Анімалістика в скульптурі.
Зображення тварини у русі. Композиція у скульптурі: матеріал, масштаб, пропорції, статика, динаміка, ритм, ракурс, художній образ.

1. Вправи на імітацію фактури в різних матеріалах.
2. Створення композиції «Котяче дерево» - групова робота.
3.Творче завдання: «Як відпочиває мій улюбленець».
Пластилін, солоне тісто, глина, сухі гілки.
5.
«Герої телеекрану».
Стилізація. Реалістичні та стилізовані образи тварин у графіці, живописі, декоративно-прикладному мистецтві.
1. Вправи з найпростішої стилізації складної форми.
2. Створення «портрету» мультяшного героя в анімалістичному жанрі.
3. Творче завдання: знайти літературний портрет тварини.


Акварель, гуаш, кольорові олівці.
6.
Фантастичні тварини в стилі «дудлінг».
Передача образу тварини нетрадиційними засобами. Співвідношення форми і декору.
1. Вправи на вигадування елементів дудлінгу.
2. Створення образу фантастичної тварини.
3. Творче завдання: тварина в стилі орігамі.

Гелева ручка.
7.
Пейзаж. Види пейзажів.
Передача характеру природи у різних видах образотворчого мистецтва.

Урок-сприймання

8.
«Майстер пейзажу» - урок-конкурс.
Передача краєвиду різними засобами образотворчого мистецтва.
1.      Створення композиції «Гора Фудзі».
2.      Творче завдання: добір хоку до створеного пейзажу.
Акварель, гуаш, простий олівець, вуглина, сангіна, туш, тонований папір, ватні палички, маркер.
9.
Лінійна перспектива.
Закони перспективи. Поняття «точка сходу», «високий/низький горизонт», «точка спостереження».

1. Вправи на правильну побудову дороги зі стовпами в залежності від точки сходу і точки спостереження.


Простий олівець.
10.
Міський пейзаж.
Архітектурний та індустріальний пейзажі. Ведута, стафаж. Послідовність побудови зображення в лінійній перспективі.

1. Створення зображення міської вулиці.
2. Творче завдання: доповнити створене зображення асоціативним рядом з трьох елементів.
Простий олівець, акварель.

11.
 Космічний пейзаж.
Передача характеру космічного простору за допомогою кольору. Асоціативність кольору.
Поліхудожність.

1. Створення асоціативної композицій «Незвідані галактики».
2. Творче завдання: переробити космічний пейзаж на «гумористичний».
Акварель, гуаш, сіль, зубна щітка.
12.
«Діалог з композитором».
Відтворення засобами образотворчого мистецтва настрою у пейзажі, стану слухача, навіяного музичним твором.

1. Дидактична гра «Шифрувальник».
2. Створення асоціативного пейзажу за музичним твором.
3. Творче завдання: добір «мистецької пари» за єдиним художнім образом.

Олівець, гуаш, акварель.
Розділ ІІ. Портрет(6 год.)
13.
Портрет. Види портретів.
Виникнення портретного жанру, його особливості. Найвідоміші художники-портретисти.


Урок-сприймання

14.
Створення образу людини.
Правила зображення  обличчя людини. Характерні особливості побудови зображення.
1. Вправи на побудову обличчя людини: анфас/профіль.
2. Творче завдання. Автопортрет.



Простий олівець.


15.
«Карнавал казкових героїв»
Передача характеру героя у портреті. Робота художника-ілюстратора.
1. Вправи на передачу різних емоцій графічними засобами.
2. Створення характерного портрету казкового персонажу.
3. Творче завдання: перевтілення «добрий/злий».

Олівець, акварель,
 гуаш.
16.
Шарж.
Шарж і карикатура: спільне та відмінне.
Правила та особливості створення шаржів.
1.      Створення шаржу на відому людину.
2.      Творче завдання: чи можливі шаржі на Діда Мороза та Снігуроньку?
Олівці.

17.
Зображення статури людини.
Вивчення пропорцій людського тіла і правил його побудови. Співвідношення частин цілого між собою.

1. Вправи на побудову людської статури.
2. Cтворення начерків людини в статичному положенні.

Простий олівець, вуглина.
18.
«Таємничі силуети» - урок-гра.
Парний портрет. Передача персонажів у силуетному зображенні. Композиційна рівновага.

1. Вправи на миттєве впізнання силуетного зображення.
2. Створення парного силуетного зображення.
2. Творче завдання: Моя улюблена поза – начерк або силует.

Тонований папір, туш.
Розділ ІІІ. Жанрове різноманіття в образотворчому мистецтві(9 год.)
19.
Сюжетно-тематична картина. Побутовий жанр.
Поняття сюжет. Відмінність побутового жанру від портретного.

1. Створення сюжетно-тематичної композиції «На гірці».
2. Творче завдання: добір сюжетів для малювання учням початкової школи.
Акварель.
20.
Інтер’єр
Простір в інтер’єрі. Фронтальний інтер’єр. Перспективна побудова фронтального інтер’єру.
1. Вправи на побудову фронтального інтер’єру.
2. Створення інтер’єру палацу.
3. Творче завдання. Створення домашнього інтерєру.

Олівець.
21.
Інтер’єр
Простір в інтер’єрі. Фронтальний інтер’єр. Перспективна побудова фронтального інтер’єру.

1. Створення інтер’єру палацу – продовження.

Акврель.
22.
Історичний жанр.
Сюжети художніх творів історичного жанру у графіці, живопису, скульптурі.

1. Виконання композиції на тему історії Київської Русі в техніці гризайль.
2. Творче завдання: додати віку роботі декораторськими засобами.

 Акварель.
23.
Батальний жанр. 
Художнє розкриття історичних воєнних подій.
Творчість                          І.К. Айвазовського як художника-баталіста.

1.Створення колективного пано «Два флоти» .
2. Творче завдання: добір музичного супроводу до створюваної роботи.
Акварель, гуаш.
24.
Батальний жанр. 
Художнє розкриття історичних воєнних подій

1.Створення колективного пано «Два флоти» .
Акварель, гуаш.
25.
Міфологічний жанр.
Сюжети художніх творів міфологічного жанру(зокрема античніх міфів) у графіці, живопису, скульптурі.

1.      Виконання композиції за сюжетами міфів Стародавньої Греції.
2.      Творче завдання: порівняти зображення образу Нептуна у різних художників.

Туш, тонований папір
26.
Міфи рідного краю.
Особливості слов’янських міфів. Образи божеств давніх слов’ян у графіці, живопису, скульптурі, декоративно-прикладному мистецтві.
1.      Створення композиції із використанням одного з образів слов’янської міфології.
2.      Творче завдання: дібрати до створеної композиції літературні рядки: уривки з творів, приказки, вірші тощо
Акварель.
27.
Релігійний жанр.
Твори релігійного жанру в живопису, сакральній архітектурі. Мозаїка.

1.      Групова конкурсна робота: мозаїка «Райський сад».
2.      Творче завдання: порівняти роль яблука у біблійській міфології та міфології Ст. Греції.
Кольоровий папір.
Розділ ІV. Натюрморт(6 год.)
28.
Натюрморт.
Історія виникнення жанру. Реалістичний та декоративний натюрморти
1. Вправи на вибір композиційних рішень.
2. Створення декоративного натюрморту «Мій робочий стіл».
3. Творче завдання: доповнити натюрморт «живим» елементом.
.
Кольоровий папір.
29.
Тематичний натюрморт.
Композиція у натюрморті. Цілісність форми. Світло-тіньова побудова.
1. Вправи на вирішення композиційних питань.
2. Створення тематичного натюрморту за уявою в техніці гризайль.

Чорна акварель.

30.











Квітковий натюрморт.
Реалістичне зображення квітів. Передача настрою засобами живопису. Робота з натури.

. Вправи на вибір композиційних рішень.
2. Створення натюрморту «Весняні квіти» з натури.
3. Творче завдання: скласти вірші з весняним настроєм.

Акварель.




31.
Натюрморт у різних видах мистецтва
Спільне та відмінне у натюрмортах в різних видах образотворчого мистецтва. Засоби вираження задуму художника.

1. Виконання квіткового натюрморту попереднього уроку у нетрадиційній техніці за вибором учня.
2. Творче завдання: чи можна створити абстрактний натюрморт?

За вибором
32.
«Моя країна - Україна».
Створення художнього образу Батьківщини в натюрморті.
1. Виконання тематичного натюрморту з елементами аплікації.
2.    Творче завдання: вираження патріотичних почуттів в різних видах мистецтва.

Техніка на вибір учня.
33.







Синтез жанрів.
Художні твори, в яких окрім панівного присутні ознаки інших жанрів.

1. Створення композиції, в якій можна «прочитати» ознаки не менше трьох жанрів
2. Творче завдання: змінити створену композицію так, аби змінився панівний жанр при збереженні елементів другорядних.

Вільна техніка.
34.
Пленер


35.
Узагальнюючий урок






Немає коментарів:

Дописати коментар